Van 'Schoenentik' naar 'Outdoorchick'

3 december 2014 - Oterleek, Nederland

Amper 12 uur nog, de spanning stijgt, dan vlieg ik voor 6 maanden naar New Zealand. Terwijl ik naar Lord of the rings keek gisteravond (eng toevallig op tv) besefte ik me eigenlijk nog steeds niet dat het echt gaat gebeuren. Ik ga na al die tijd dromen, sparen en willen ook echt weg.. Mijn diploma is binnen en nu mag ik echt weg!

Zoals er vaker wordt gezegd, als je dan eenmaal weg bent geweest blijft het kriebelen. En dat is waar heb ik ondervonden. Na vier maanden Amerika heb ik meerdere ideeen gehad over plekken waar ik heen wil. Die plekken wil ik nog steeds zien, maar toch blijft New Zealand het meeste aan me trekken. En ik mag!!

Mijn eerste blog dan nog even in Nederland. Want wanneer ik weer kan bloggen weet ik uiteraard nog niet. Een blog is het dus eigenlijk nog niet, maar voor die gene die nieuwsgierig zijn naar het geen wat ik ga doen alvast wat voor informatie.

Ik vertrek dus 4 december om half 1 om vervolgens 30 uur zoet te zijn in vliegtuigen en op een vliegveld. Ik heb een overstap van ruim 7 uur in China; vrijwel precies op de helft. Vervolgens kom ik (onze tijd) 19:00 uur aan op vrijdag avond in Auckland. Het tijdsverschil is precies 12 uur eerder; NZ tijd dus zaterdag morgen. De eerste twee maanden ga ik op basis van kost en inwoning aan de slag. Dankzij mijn scriptie heb een paar adresjes gevonden in NZ; mensen die therapie met paarden geven. Deze therapeuten/coaches heb ik benaderd en jawel bij een van deze mag ik de eerste twee maanden dus aan de slag. de insteek is dat ik haar ga helpen met workshops, trainingen en sessies. Ze woont vlakbij Auckland en haalt me van het vliegveld af. Fijner kan bijna niet :)

Na die twee maanden ga ik verder op reis. In februari komt mijn lieve zus me voor twee weken opzoeken! Samen gaan we de boel verkennen waarbij het plan is om naar het zuider eiland te gaan. Erna laat ik open. Ergens zal er gewerkt moeten worden. Maar dat zie ik daar verder weer.

Backpack is inmiddels gepakt. 14 kilo zwaar, wat zal ik (hopelijk) gespierd terug komen ;-). Minimale hoeveelheid aan schoenen, kleding een mijn andere spulletjes. Van hakken naar teva slippers en van laarzen naar wandelschoenen. Tja, ik moet er wat voor over hebben! Oftewel ik ga van schoenentik naar outdoorchick!

Nu nog even genieten van het thuis zijn. Spanning stijgt, maar wat ga ik genieten!

Tot over zes maanden!

Liefs

1. Anne:
    3 december 2014
    Lieve Lieke,

Heel veel plezier aan de andere kant van de wereld. Ik kijk uit naar alle verhalen op dit blog van de avonturen die je daar gaat beleven. Geniet er met heel je hart van! We zullen samen met je mooie schoenen wachten tot je terug bent!

Hou van jou! Xxx Anne
  2. Sanne:
    4 december 2014
    Er is een kans (grote kans) dat je nooit meer weg wilt! We zien elkaar snel!
  3. Leonie:
    4 december 2014
    LIEKEEE! het is bijna zo ver! Zoo gaaf! Heel heel veel plezier, tot op skype! Liefs <3
  4. Helma:
    4 december 2014
    Lieve Lieke, wat een spannend avontuur zal het zijn, heel veel sterkte met je vertrek zo meteen. Hoop zo dat je je vader nog kan zien!
    Ik wens je een hele goede reis, wat zal je "rijker" terugkomen!
    liefs, Helma
  5. Menno Ros:
    4 december 2014
    Super stukje! Ik ga je de komende tijd volgen via je blog. Heel veel plezier Lieke! xx
  6. Yolande:
    9 december 2014
    Hoi Lieke,
    Je schrijf leuk leesbaar ben benieuwd naar de rest van je verhalen (ervaringen) zal je blog zeker volgen.