Back 2 basic

11 december 2014 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Daar zit je dan. Aan de andere kant van de wereld. Na alle jaren dromen en sparen zit ik hier echt? Het besef is er soms nog steeds niet helemaal. Maar ja, ik zit er echt:)

Bijna 1 week terug vertrok ik bepakt en bezakt uit Oterleek. Een vreemde aankomst op Schiphol gezien mijn vader om 09:10 aankwam op Schiphol en ik om 09:30 moest inchecken. Gelukkig hebben we nog even met z'n vieren koffie kunnen drinken! om 11 uur moest ik na een toch wel lastig afscheid door de douane om vervolgens om 12:30 de Nederlandse bodem te verlaten.

Ik heb een overstap gehad op 'guanzhou' China. Een iets wat deprimerend vliegveld waar ik van ongeveer 06:00 tot 14:30 heb moeten verblijven. een aardige tsjech moest tot 12:00 uur wachten dus samen hebben we nog even wat tijd doorgebracht. Samen kwamen we tot de conclusie dat guanzhou airport niet het meest fijne vliegveld is. Gelukkig had ik van te voren een filmpje op mijn ipad om te bekijken. De volgende vlucht zat ik naast een chinees jong stel die geen woord engels spraken. Was de aardige fillipijn op de eerste vlucht toch een stuk gezelliger. Wel 'the hobbit' gekeken, alvast wat extra voorpret.

Rond vrijdag avond zes uur, nederlandse tijd, zette ik eindelijk voet op New zealandse bodem. Het verschil is 12 uur eerder. Zonsopgang vanuit het vliegtuig gezien waarbij het meest noordelijke gedeelte boven Auckland geheel zichtbaar was: Wauw!

Vrij snel door de douane heen en nog even kort door ' border security' gecontroleerd op mijn paardrijchaps. vervolgens mocht ik eindelijk Debbie ontmoeten. Debbie is de dame waar ik tot 9 februari verblijf. Zij beheert de Willow Therapy Farm in Clevedon (50 min rijden van Auckland). Ik kreeg een dikke knuffel van d'r, een fijn en warm welkom dus! Ze reed me naar haar farm; een plek van in totaal rond de 45 hectare grond. Hier woont ze net een jaar en heeft zelf een kleine chalet waar ze in slaapt. Het is een prachtige plek, bomen rondom dus echt een vakantiegevoel. Ze heeft drie hondjes (muffin, tiddy en miley) en drie paarden (Willow, Cinda en JD). Ik slaap ik een klein maar fijn ' hokje' en kan gebruik maken van de gezamelijke ruimte waar ook de keuken is en een therapie kamer. Het klinkt als heel wat, maar het is echt 'back 2 basic' . Nog geen water toevoer dus water is iets waar we redelijk 'zuinig' mee moeten doen. Het blijft grappig te beseffen dat men 'oterleek' als middle of nowhere bechrijft omdat de dichtsbijzijnde supermarkt 10 min rijden is. Terwijl hier de dichtsbijzijnde 20 min is: en dat is dan een kleine basic supermarkt. ;)

Ondanks het terug naar de basis gevoel is het heerlijk! ik geniet nu al met volle teugen. Afgelopen maandag heb ik Debbie kunnen helpen met een sessie van 21 kinderen. in januari staan nog 3 grote sessies gepland. Daarnaast help ik met alledaagse werkzaamheden op de farm en wat klussen waar debbie nog niet aan toe is gekomen. Ik wordt ontzettend betrokken bij alles, zo was ik dinsdag mee uiteten met de familie. Het voelt erg warm en welkom dus, hier kan ik mezelf prima vermaken de komende 2 maanden! Momenteel zit ik een dagje in Auckland. Een prachtige stad! Het is regenachtig maar warm. Lieve allemaal, ik geniet met volle teugen! Een raar idee dat kerst voor de deur staat met dit weer. Ik ga verder de stad bekijken. Liefs1

1. Pap de flap:
    11 december 2014
    Leuk te lezen Lieke. Die Phillipijn naast je, weet je toevallig zijn naam. Zou zomaar een collega kunnen zijn die bij ons in het vliegtuig zat.
    Dag lieverd, nu gaan wij weer slapen.
    Xxx
  2. Pelle:
    Leuk Lieke! Heel veel plezier, ben ontzettend jaloers. xx
  3. Lynn:
    11 december 2014
    klinkt geweldig meis!!! Wat een ervaring!! Geniet ervan!
  4. Anja Ros:
    11 december 2014
    Wat leuk dat je een reisblog bijhoud en dat wij zo op de hoogte kunnen blijven van al jou avonturen, fijn dat je op zo'n mooie stek tercht bent gekomen, geniet ervan meid!
  5. Paula:
    11 december 2014
    De appel valt niet ver van de boom als het om prachtige reisverhalen gaat. Ik smul ook altijd zo van de verhalen van je vader.. ;)
    Heerlijk om zo ' met je mee te reizen' en te genieten van alles wat je meemaakt en je bezighoudt.
    Geniet met volle teugen van mooi NZ en ik hoop dat je nog veel andere mooie mensen tegenkomt.
    Liefs, Paula
  6. Marcel:
    11 december 2014
    Geweldige ervaring Lieke! Heb je al fotootjes? Ik heb de omgeving al een beetje verkend met Streetview, ziet er prachtig uit daar!
  7. Willeke:
    Wouw; Kanjer.
    Fijn dat het er letterlijk en figuurlijk warm is!
  8. Helma:
    11 december 2014
    Wat heerlijk Lieke, dat je zo'n warm welkom hebt! Erg leuk om je verhalen te lezen, eindelijk is je droom werkelijkheid geworden.
    Wij wensen je een hele goede tijd, met allemaal mooie ervaringen, maar zo te lezen gaat dat helemaal lukken.
  9. Caroline:
    hi lieke,
    gaaf, klinkt leuk die sessies met de kids en leerzaam. erg benieuwd naar de omgeving waar je zit: pictures please!
    enjoy!
    xxxx caroline
  10. Maaike:
    11 december 2014
    Hi Lieke, leuk wat te horen! Had het vanmiddag nog met Etien over je en dat we zo nieuwsgierig waren. Klinkt echt heel leuk zo, de 1e indruk. Ookal is het wat primitief, lekker beesten en ruimte om je heen en aardige mensen! We missen je wel hoor (Wanou ook), maar je kunt beter ergens anders zijn want hier is t nat en stormachtig…. dus van paardrijden komt niet zoveel. (jaloers op je!) Dikke Kus!