all you need is...

17 november 2015 - Gore, Nieuw-Zeeland

Het is toch gebeurd.. Ik ben verliefd, tot over mijn oren! Maar ik kan de juiste voor mij niet kiezen..
Ja, ik ben in new zealand verliefd geworden: op wel 3 heren.. Smoorverliefd!
Alle drie gespierde mannen. Ben ik bij de een, dan vergeet ik de andere en visa versa.

Gek om in New Zealand zo verliefd te kunnen worden. En tja, kiezen is niet mijn sterke punt. Maar drie heren wordt misschien wel een beetje te veel..

1 van de 3 is nog vrij jong. Te jong misschien, maar leeftijd maakt niet uit toch? Hij is erg verlegen nog en wat onrustig soms. Maar zijn ogen zijn om in de verdrinken! Als hij zich zorgen maakt kan ik dit met 1 blik op zn ogen zien. Ik merk dat ik hem wel snel gerust kan stellen. Samen kunnen we groeien. Hij loopt soms nog weg van me, maar we groeien steeds meer naar elkaar toe.

De 2e is een erg vriendelijke heer. Hij is ontzettend dapper! Niets maakt hem bang. Hij leert me heel veel en geeft mij zelfvertrouwen als ik dat nodig heb. Hij past zich moeiteloos aan op de situatie en de anderen om zich heen. Zijn gevoelige kant is merkbaar, maar ik kan er mee om gaan nu. En nu ik er mee om kan gaan, kunnen we een echt team worden.

En dan de derde.. Ja, die maakt me aan het lachen! Hij heeft humor en is bere sterk. Naast zijn humor heeft hij ook een zachte kant. Die hij niet snel laat zien. Maar als hij het doet... Zucht. Hij neemt me in de maling soms, maar stelt me nooit teleur. Leert me veel over mijzelf. Met zn grapjes en zn kracht voel ik me veilig. Ik val niet snel op roodharige, maar deze rooie.. Is zo mooi!

Wat zal ik doen? Moet zeggen, er zit nog een 4e aan te komen. We hadden laatst wat oogcontact..

Wordt het de jonge maar mooi Coruba, Patriot de dappere schimmel of Jay de sterke grappenmaker? Gelukkig kennen ze elkaar, en hebben ze er weinig problemen mee dat ik mijn hart met alle 3 deel;)

Grote kans dat Jay en Patriot naar de woestijn zullen gaan. Dus misschien toch maar voor jonge Coruba gaan.
Back to reality: Coruba is dus het paardje wat tot mij is aangewezen om in te rijden. Zowel hij als ik leren dus ongelofelijk veel! Komende week waarschijnlijk eerste ritje rijden.. Ben benieuwd!
Erna zullen er nog wat jonge paardjes volgen. Voorlopig nog genoeg te doen!
Voor de niet echt paardenmensen mijn excuses, maar het is zo gaaf om zo veel te leren! Observeren alleen al. Omdat de paarden nog heel erg groen zijn, zijn ze ook heel erg puur in hun eigen communicatie. Wat waanzinnig is om te zien. Door de jaren lange ervaring van Trevor kan hij alles heel duidelijk uitleggen. Ik voel me dus echt een kleinpaardenmeisje wat alleen maar meer wilt leren;)

Verder rijden we, met mooi weer, zo veel mogelijk. Tot nu toe is het weer nog niet opperbest, vergelijkbaar met Nederland kwa de wind nu en een paar mooie dagen tussendoor. Planning is dat we straks ook veel op het strand gaan rijden. Geen probleem dus! Trainingsrondje is 12 km, dus ook hier op de weg genoeg te rijden.

Vorige week was er een 5e (nog 5 te gaan) veulentje geboren. Een droppie! Helaas had ze wat problemen met haar achterbenen. Dit schijnt vaker te gebeuren en andere paarden trok het na een week ongeveer weer weg. Na 3 dagen leek het ook de goede kant op te gaan, we hielpen haar met drinken bij dr moeder en ze leek sterker te worden. Helaas heeft een koude en regenachtige nacht haar te veel energie gekost waardoor ze plotseling hard achteruit ging. Sneu om te zien. Moeder had het al opgegeven en gaf geen melk meer. Met de flesvoeren wilde haar ook niet laten aansterken. Ze heeft het dus niet gehaald. Het is het farmleven, maar zo'n prachtig klein jong ding laat je hart toch wel smelten.. Nu maar duimen dat de volgende 5 sterk en gezond geboren worden!

Iets anders dan paarden. Want wie praat er nog over voetbal? Ik zou zeggen, ga voor Rugby! Begin zowaar het spelletje te begrijpen. Dus ook de wallabies(australie) vs all black (nz) 5 uur smorgens gezien. Heel gaaf om in een land te zijn dat wereldkampioen wordt!

Zaterdag (14 november) een vreemde dag beleefd.. Smorgens heerlijk gereden. Rond 1 uur kwamen we terug. Op mijn telefoon zag ik al snel wat vreemds m.b.t. parijs. Snel nu.nl gechecked en langzaam drong het door wat er gaande was in Frankrijk. Annabelle en Laura zijn frans. Annabelle woont zelfs in parijs. Heel heftig voor hun dus. Zo gek om weer zo ver te zijn maar ook weer zo dichtbij. Gelukkig is met hun vrienden en familie alles oke. Maar heftige verhalen van hun vrienden.

Erna besloten even wat afleiding te zoeken: de nieuwe Bond film.
Goeie film.. Maar als reizigers toch wel opvallend dat de bond girl in haar kleine koffertje behoorlijk wat outfits mee had. Zelfs 2 nagelakjes en remover had ze snel ingepakt waarschijnlijk. Waar je al niet op gaat letten als je zelf kritisch bezig bent geweest met het inpakken van een backpack.

En dan de vervolging van mijn vorige blog: ik blijf nog eventjes langer hier!! :)
Immigratie gaf aan dat ik nog 3 maanden op een toerist visa kan blijven als mijn work&holiday verloopt. Als ik voor 6 december wegga en erna terug kom kan ik als toerist nog 3 maanden genieten. Het wordt Maart dus! Wat inhoudt dat ik het hele training seizoen kan mee maken.
Met tussendoor een weekje (4 tot 10 december) Australië. Ik vlieg naar Brisbane toe. Waarschijnlijk kan ik een weekje naar een vriend van Trevor toe. Bezoekje aan aussie kan ik straks dus ook afstrepen. Yes!

Ben dus nog even hier in dit heerlijke land. Terug ticket moet ik nog boeken, maar maart moet ik hier dan toch na 13 maanden echt weg.
Nog 4 maanden genieten dus, met weer een kerst en oud&nieuw in de zomer!

Liefs!

1. Paula:
    17 november 2015
    Wat ben je toch een bofbips!! Langer mogen blijven, ik ga akkoord mits je maar zo nu en dan van die mooie verhalen blijft schrijven
    Geniet er maar van!

Liefs van Paula
  2. Peggy:
    17 november 2015
    lweer een leuk verhaal. En wat heerlijk dat je nog niet naar huis hoeft maar er nog 3 maanden achteraan kunt plakken! Je maakt dus nog een zomer mee daar, geniet ervan Lieke!

Xxx
  3. Pap de flap:
    17 november 2015
    Weer prachtig verteld meid. Naast een admin baan en psychologe kan je gerust de journalisten kant op. :-)
    Geniet er van..

Xxx pappie