Rum, Paarden en jetboats

29 oktober 2015 - Gore, Nieuw-Zeeland

Vorige week kreeg ik een email van immigration NZ: 45 days untill your visa expires...
Heerlijke email, thanks immigration, i didnt had a clue (sarcastisch). Een jaar geleden had ik net mn ticket en visum binnen, je knippert even met je ogen en hoppa, je bent een heel jaar verder.

26 jaar oud en bijna een heel jaar new zealand (met 2,5 maand totaal aan tussenpauzes) geleefd. En nu begint het echte aftellen in ene. Al hoewel er nog steeds een kans is dat het maart gaat worden.. Hopelijk in de volgende blog meer duidelijkheid over dat verhaal! (om de spanning erin te houden).

Anyways.. Vrij veel gebeurd deze maand!
Terug in NZ, living de kleinepaardenmeisjes droom bij de arabierenstal. Een overzicht van vertrek amsterdam tot nu:

+ Bezoek aan San Francisco tijdens mijn 9 uur durende overstap! Met een redelijke tijdsdruk de Golden Gate Bridge en Alcatraz bewonderd: Kippenvel!!

- Een redelijk grote man naast me van SF naar Auckland en daardoor slechts 3/4 e van mijn vliegtuigstoel en been ruimte voor mezelf. Las laatst uitslag van een onderzoek of zware mensen wel of niet meer moeten betalen. Sorry maar nu ben ik het eens met een dubbele stoel aanbieden zodat ik ook een oogje dicht kan doen;)

+ Soepele overstap op Auckland naar Dunedin! Met vervolgens een raamplekje om waanzinnige uitzichten van Malborough Sounds, Arthurspass erea, Christchurch, Dunedin en de kust rondom Dunedin te bewonderen!

- Tijdens de vlucht naar Dunedin te horen dat we, na 40 minuten over de stad te cirkelen, niet kunnen landen en terug gaan naar Chch... Vanuit daar een bus te moeten nemen van 6,5 uur naar Dunedin. Om vervolgens nog 2 uur in de auto te zitten naar Gore..

+ Na 55 uur zonder bed in m'n NZ bedje te kruipen! ZZZzzz...

+ Voor het eerst met jonge (extreem groene) prachtige paardjes werken en alles te leren over het inrijden van paarden. Ik heb 1 paardje wat van "mij" is. Bedoeling is dus dat ik deze, met hulp, ga inrijden en trainen voor endurance. Totaal wilt hij er 18 inrijden, er volgen dus meer!

- (moet wat evenwicht blijven) het weer is nog niet opperbest om elke dag te kunnen rijden. Zodra het weer wel goed is: +veel rijden! En nog meer leren!

+ M'n verjaardag vieren in New Zealand! Slingers een een taart & prachtig zingende Gerard Joling verjaardagskaart van het thuisfront! Vervolgens een heerlijk ritje op Jay! Met de meiden savonds (andere wooffers) naar Dunedin gereden om daar te gaan stappen. Ben dan wel 26 geworden, maar niet oud genoeg om het niet te vieren in de kroeg;). Heerlijke avond gehad!

- Jetleg van slechts 3 dagen en een avond stappen in Dunedin is de dag erna toch niet zo'n heel verstandig plan..

+ labour weekend in Shallow Bay Manapouri! We mochten mee met Trevor naar een prachtig strandje in een baai wat alleen per boot te bereiken is. Tussen de bergen aan het meer in een hut slapen met een groep mensen die dit elk jaar (afgelopen 32 jaar) doen. Jetboat gevaren, kampvuur met de laatste dag een schaap op het spit en een stuk gewandeld. Genieten! Weer een mooie new zealand ervaring rijker!

- De traditie van dit kampeerweekend: Rum. Kleine shots wat vaak op de dag aan je wordt gegeven. Niet aangeboden, want nee was geen antwoord;) dus ach, dan doe je gewoon gezellig mee! Na 2 dagen moet ik zeggen dat het de 3e dag zelfs beter begon te smaken!

+ S'avonds (heldere nacht) naar de workshop lopen.. Ik slaap in de workshop (garage). Hier is een stukje 2e verdieping ingebouwd met een 2 persoonsbed. Het slaapt heerlijk! Koud soms, maar een extra deken en ik merk er niks meer van. Om savonds naar mijn 'eigen' plekje te lopen onder de sterrenhemel.. Zucht, adembenemend is het! De melkweg en southern cross duidelijk zichtbaar. En bijna elke keer weer minimaal 1 vallende ster.
Soms is het zuiderlicht hier zichtbaar. Duimen dat ik dit een keer mag aanschouwen!

+ Het is voorjaar! En dus alle drachtige merries staan op springen. Er zijn al drie veulentjes geboren en nog 7 zwangere merries die ergens deze maand zijn uitgerekend.. Heerlijk om de jonge veulentjes te zien!

Al met al een heerlijke maand dus! Dagen tel ik niet meer, een heerlijk gevoel. Wat spierpijn opgelopen maar dat is het meer dan waard.
Ik geniet, nog steeds, met volle teugen!

Liefs!

1. Menno Ros:
    Hoi Lieke,

Je reis verhaal opnieuw met onwijs veel plezier gelezen! Wat maak je leuke dingen mee geniet er lekker van en heel veel plezier!

Groetjes Menno
  2. Willeke:
    29 oktober 2015
    Heeeeeerlijk om je te lezen. Thanks
    Liefs van ons, Willeke
  3. Sanne:
    29 oktober 2015
    Heerlijk om je verhalen te lezen. En we gaan gewoon voor maart :-) Ik hoop je nog te zien hier in Nelson.
  4. Paula:
    29 oktober 2015
    Dank je wel voor je mooie ' voor het slapen gaan' verhaal. Het is hier bijna bedtijd..
    Maar wat een mooie belevenissen, geniet er heerlijk van!
    Hoop dat je inmiddels weer wat tot rust bent gekomen na de emotionele achtbaan thuis en de lange reis terug naar NZ.
    Ik / wij zijn inmiddels schandalig verwend door je ouders en ooms en tantes ;)
    Dat heb je ongetwijfeld gelezen op FB.
    Niet te veel shotjes nemen ;) en maak er weer wat moois van.
    Dikke kus, Paula
  5. Helma:
    29 oktober 2015
    Wat super om te lezen dat je enthousiasme er vanaf spat! Zo fijn om te lezen hoe je daar geniet! Wij genieten mee door je verhalen.
    Haal alles er uit wat er nog in zit de komende maanden!! Liefs Helma
  6. Pap de flap:
    30 oktober 2015
    Als je het leest ben je er bij, ruik en proef je NZ. Mooi geschreven weer meid.
    Blijf genieten.
    Xxx pap de flap.
  7. Peggy:
    30 oktober 2015
    Hoi Lieke,

Wat ontzettend leuk om je belevenissen te lezen. Toen je schreef 55 uur onderweg, pffff, dat zou ik toch echt niet meer redden hoor!
    Ik zie uit naar nog meer verhalen! Geniet ervan lieverd!

Dikke knuf uit Californie
  8. Maaike:
    31 oktober 2015
    Lieve Lieke, wat een heerlijke tijd heb je daar. Ben jaloers, op het rijden en de ervaringen die je op doet, op de mooie natuur en de mooie paarden die je daar om je heen hebt! Geniet er van!!!! Hoop voor jou dat je er nog een tijd kan blijven, maar we missen je wel. (en als je terug komt gaan we gewoon hier ook lekker veel rijden, de duinen zijn ook heel erg mooi ;)
    Liefs Maaike
  9. Anne Gelling:
    10 december 2015
    Ik weet dat dat bed lekker slaapt... het was namelijk van mij! Geniet nog even van dit prachtige land! En als je nog in 'the shire' wilt overnachten ben je altijd welkom bij mij! Liefs Anne