Lieve 2014

30 december 2014 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Je bent al bijna voorbij. Wat ben je fijn gekomen, maar wat ben je ook ontzettend snel gegaan. Toen je begon had ik geen idee dat ik zou zitten waar ik nu zit: Clevedon, New Zealand. Ik hoopte het, maar had dit, deze plek en deze reis, nooit durven hopen toen je begon.
Ik wil je middels deze blog bedanken voor dit mooie fijne jaar.

Je begon met veel onzekerheden. Ik liet een wisselend 2013 achter me en ging met jouw verder. Ik wilde een jaar tegemoet gaan waarin ik dingen kon afsluiten. En een jaar waarin ik nieuwe dingen tegemoet zou gaan: veranderingen en het waar maken van dromen.
Na het verlies van Jane gaf jij ons een nieuwe doerak: Floortje genaamd. Voor Raks een maatje door dik en dun en voor ons een 'Lilly' om van te genieten. Je hebt daarnaast nog gezorgd voor, over het algemeen, vele positieve veranderingen. Of gebeurtenissen om in 2015 naar uit te kijken! Het afsluiten, veranderingen en nieuwe ervaringen beleven is met jouw zeker gelukt.

Met jouw 2014 heb ik mijn studie kunnen afronden, eindelijk. Wat met 2013 niet lukte kreeg ik wel met jouw voor elkaar; ik ben een Toegepaste Arbeids,- en Organisatie Psychologe geworden. En doordat ik dat heb kunnen bereiken ben ik weer gaan dromen. Maar dit keer bleef het niet bij dromen, ik ben ervoor gegaan. En daarom 2014, eindigde ik de laatste maand met jouw in New Zealand!
Van september tot begin december ben je helemaal gaan vliegen. En nu zit ik hier, op de veranda van de Farm waar ik 2015 mee begin, in de zon. Op een klein 'scheurtje' en hier en daar wat irritante pollen na is mijn laatste maand met jouw 2014 geweldig geweest. Nog steeds knijp ik mezelf soms om te checken of dit wel echt is. 'Kan dit wel?' Vraag ik mezelf dan af. En dan kijk ik even om me heen, dan zie ik heuvels, hoor ik vreemde (en bekende) vogels fluiten, zie ik nieuwe onbekende bomen en besef ik me dat het echt is:)It's a good life!

De kerst met jouw was niet helemaal een kerst, gezien het rond de 22 graden was, maar het was wel een geweldige ervaring. Ik wilde New Zealand gaan beleven, dus ook het leven als "kiwi" proeven. Niet alleen maar als reizigster reizen en backpackers ontmoeten, maar echt even beleven. En dat is tijdens de kerst gelukt. Samen met Debbie en haar kinderen heb ik een heerlijk kiwikerstontbijt gegeten. Vervolgens zijn we naar haar vrienden gegaan waar we om 3 uur middags al een lateafternoondinner aangeboden kregen. Heerlijk! Vervolgens een traditionele christmasnap om rond 7 uur aan het toet(je) te beginnen. Er kon geen hap meer bij uiteindelijk. De tweede kerstdag is hier een "Boxingday": het begin van de sale waardoor je eigenlijk niet wilt shoppen door de drukte..Op de farm hadden we gelukkig ook iets veel leukers, een BBQ! (Wie kan dat nou zeggen,"even een bbq op "tweede kerstdag"). Een geweldige ervaring met veel lieve vrienden van Debbie. 2014, ik wil je nog even laten zeggen dat jouw laatste maand echt bijna "to good to be true" is. De plek waar ik zit is prachtig en Debbie is een lieve en warme vrouw. Ik voel me bevoorrecht hier te mogen zijn. Debbie geniet haar laatste dagen met jouw in Melbourne, Australie. Dus ik mag de laatste dagen van je op de Farm met de hondjes en paardjes genieten. Ze komt terug als 2015 6 dagen telt.
Inmiddels heb ik even mijn trouwe 205ie ingeruild voor een automatische Demio (mazda). "Van altijd op bekende plekken in NL rijden naar aan de linkerkant daar waar heuvels me heen leiden" zullen we maar zeggen:) Hier in Clevedon heb ik er een nodig, nog harder dan in Oterleek. Dus tot de 7e kan ik goed oefenen voor begin Februari, toch Aif?:-D

Lieve 2014, bedankt voor het waar maken van mijn dromen. Wil je even tegen 2015 zeggen dat ik er zin in heb? Ik hoop met 2015 nog vele spectaculaire dingen te zien en mee te maken. Samen met mijn zus te genieten van het zuider eiland. En vervolgens zelf met de Stray bus verder te 'hoppen'. Dat ik hoop op snel een baantje, gezien je wat onduidelijk was over de kosten hier in NZ 2014. Maar dat ik verwacht dat het goed komt:)

Doe je de groetjes aan iedereen 2014? Wens ze een fijne laatste dagen met je namens mij. Geef door aan 2015 dat ik hoop dat ze zorgt voor een spetterend, prachtig, droomwaarmakend en gezellig jaar voor iedereen?

2014 bedankt, 2015 here I come!

1. Aranka Kuin:
    30 december 2014
    Liek, wat super mooi en leuk geschreven! Jij ook vast een goede jaarwisseling!! Xoxo Aranka.
  2. Loes:
    30 december 2014
    LIEKE!!! Je hebt het verkeerde beroep gekozen...just saying...
    Mooi geschreven en fijn om weer te lezen hoe je het hebt. En wat heb je een lekker weer zeg gehad met de kerst.
    Veel plezier en spreek je snel weer. Xxx
    Xxx
  3. Leonie:
    Liek ik mis je! !<3
  4. Willeke:
    Lieve Lieke,
    Wat een inspirerend vehaal en heerlijk dat je het deelt met ons.
    We zijn erg blij voor je!
    Alle Liefs van ons, Willeke