Chance of plans!

15 september 2015 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Waar ik nu ben? Niet waar ik dacht waar ik zou zijn..

Plannen veranderen. Snel! New Zealand heeft het effect dat je op de een of andere manier geen plannen kan maken. Vreemd iets, maar van alle plannen die ik maak is er nog geen een echt ook gegaan zoals ik dacht.

Stom dat ik dat na 7 maanden nog steeds niet geleerd heb. Of 9, als je de thuis maanden mee telt.
Als jij erin gelooft dat als je op je eigen juiste pad bent het bijna als "vanzelf" gaat, kun je misschien begrijpen dat de lodge in wellington mijn "goede" pad was. Althans, zo zag ik het dan maar;) Ik bedoel, binnen 2 uur van niksnadanoppes naar assistent manager wooffer. Dat moet toch een teken zijn dat wellington de bestemming is voor mij?
Juist... Dat dacht ik dus inderdaad. Tot je in de bus van auckland naar wellington zit. Een 12 uur durende rit die dwars door het noorder eiland gaat. Helaas door het weer heen mooie sightseeings, maar wel wifi aan boord.
En dan plotseling, een berichtje.. Of ik wil helpen met het inrijden van ongeveer 18 paarden in Gore..... Die Arabische paarden, die ik toen ik 12 was in m'n dagboek heb geplakt met als droom "galopperen op een arabier door New Zealand".. Die paarden.

Wat doe je dan? Je dacht het juiste plan gemaakt te hebben en in de juiste richting te reizen. Maar dan, als paardenmeisje krijg je een aanbod waar mijn paardenmeisjesdroom helemaal (of alweer) werkelijkheid mee wordt.
Ik hoor mezelf al zeggen.. "vandaag hele dag werken" ja, op paarden rijden wordt dan (weer) werk. Kan je nog nee zeggen?

Ga je dan nee zeggen? Nee... Dus ik heb ja gezegd:-). Twee weken gewerkt bij Moana lodge. Naja, twee weekenden. En nu, terwijl ik dit met onderbrekingen schrijf, gearriveerd in Christchurch!

Al moet ik zeggen dat wellington echt een heerlijke stad is. Prachtig! Geluncht met een voorjaarszonnetje in een van de parkjes, 4 uur in het museum Te Papa doorgebracht, rondgeslenterd en nog een bar bezocht met een paar mede wooffers van moana lodge. Leuke weken gehad. Moana lodge is prachtig! Locatie plimmerton, met de zee recht voor de deur. Wauw!! Zeker een plek waar ik langer had gebleven als ik dit aanbod niet had gehad.

Maar ja, het is fijn weer op het zuider eiland te zijn! Besneeuwde bergtoppen gezien vanaf het vliegtuig, wauw! Ik ben weer terug op het zuider eiland!! Nog even en ik wordt door trevor opgehaald. Korte road trip naar kaikoura en/of tekapo (beide waanzinnig mooi, geen probleem dus). En over een paar dagen ben ik weer terug in Gore.

Daar dus, nu in christchurch en straks weer back to the kleinepaardenmeisjesdroom..:)

Liefs!

1. Pap de flap:
    15 september 2015
    Goed beschreven en ik kan mij er iets bij voorstellen. Als iemand mij zou vragen elke dag met motoren of sportwagens te karren door NZ ;-).
    Geniet er van lieve meid.

X pap
  2. Willeke:
    15 september 2015
    Liek, heerlijk om van je te lezen. Ik dacht al vaker aan je.
    Het gaat je goed!
    Dag lieverd, groeten van ons allemaal.
  3. Helma:
    15 september 2015
    Wat gaaf om je kleine meisjes droom in het echt te beleven!!
    Erg leuk om je verhalen te lezen en jouw big smile te "zien" Heel veel plezier en we horen vast weer van jou!
  4. Paula:
    15 september 2015
    WAUW LIEKE! Wat een prachtige kans en voorrecht om je droom zo te zien / voelen uitkomen. Change of plans kunnen dus heel positief uitpakken.
    En wat weer een mooi verhaal over de mooie natuur daar, heerlijk lees'voer'.

Genieten maar weer! Liefs van Paula
  5. Opa Ros:
    15 september 2015
    Bedankt voor je mooi beschreven belevenissen daar in het verre Nieuw Zeeland . Blij te vernemen dat je er zo van geniet en het ook zo uit. Heel veel plezier toegewenst en groeten van Opa Ros