Proeven als een "Kiwi"

28 januari 2015 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Afgelopen week bedacht ik me iets heel erg raars.. Wat nou als ik ontzettende heimwee ga hebben? Dan gaat de tijd misschien eindelijk wat langzamer?! Want wat gaat de tijd vreselijk snel voorbij, nu al... Dus nee wees gerust, ik heb zeker geen heimwee, maar het zou me misschien wel het idee geven van meer tijd ;-)

De tijd vliegt dus. Begin januari was Debbie in Melbourne, in die tijd heb ik hier op de Farm en de paarden, honden en geit "Billy Bob" gepast. Erg vreemd om alleen op de Farm te zijn, maar beviel me prima! Afgelopen vrijdagen hebben we twee familiedagen gehad. Een organisatie met social workers had een familiedag. Hierin hadden zij 1 dag per week bij willowtherapyfarm geboekt. De families zijn dus "probleem gezinnen" die op deze manier een soort vakantie week hadden. Zowel therapeutisch als gewoon een leuke dag. Op deze familiedag kregen zij drie activiteiten waarvan een activiteit met de paarden was. Debbie had twee "equine" mensen ingehuurd, dit houdt in dat deze dames voornamelijk naar de paarden keken en Debbie als therapeute samenwerkte met de Equine dames. Dit is de Eagala methode, een van de methodes die ik tijdens mijn scriptie ben tegen gekomen en zodoende Debbie's contactgegevens heb gevonden. Erg interessant dus voor mij om meer te kunnen leren! Helaas niet alleen maar gekeken, er moest ook gewerkt worden. Ik was voornamelijk op de achtergrond aanwezig. Gezorgd dat tijdschema goed verliep, lunch en koffie pauze alles klaarzetten en kleine andere klussen. Zodoende Debbie goed kunnen helpen om de dag op rolletjes laten te verlopen. Geslaagde dagen dus!:)

Verder sinds kerst hier prachtig weer gehad. Op en top zomer. Voorspellingen voor aankomende week zijn iets minder. Dat is voor het eerst sinds een maand. Mag zeker niet klagen dus. Wat ik verder gedaan heb: Auckland anniversary bezocht, met de ferry naar Devonport gegaan, Piha surf strand geweest, Waihi bezocht, gezwommen in de (heerlijk en blauwgroene) zee, naar autoraces gegaan + modderscrub gekregen, heerlijke picknicks gehad en nog veel meer mooie en leuke dingen ervaren.

Toen ik besloot weg te gaan besloot ik heel bewust om langer dan 4 maanden in een land te willen zijn. Dit om het land echt te ervaren, en ervaren doe ik! Vorig weekend gingen we naar de lokale markt van Clevedon. Een kleine maar ontzettend gezellige markt waarbij live wordt gezongen. Iets simpels misschien, maar iets lokaals. Ik genoot er intens van! En kreeg bevestigd dat dat precies is wat ik zo graag wilde; echt even proeven hoe Kiwi's hier leven. Het is slechts een klein dingetje misschien, maar voor mij erg bijzonder. Ik besefte me echt even hoe speciaal het was dat ik daar mocht zijn.

Nee, heimwee heb ik niet, maar Ik mis het om te delen, het delen van de ervaring. Woorden of foto's zijn leuk, maar sommige dingen zijn niet vast te leggen. Gelukkig krijg ik zeer binnenkort de kans om te delen. Mijn lieve outdoorsisterchick komt er bijna aan! Auto is geregeld, ideeën om te gaan ervaren staan er, wat heb ik er een zin in!
9 februari vertrek ik uit Clevedon. Het zal een tot ziens zijn, want ik probeer de laatste week/dagen nog even op Willow Therapy Farm te verblijven. Ik ontmoet mijn zus, hopelijk, op AucklandAirport waar ik Debbie en Aifa aan elkaar kort kan voorstellen. samen vliegen we dan naar Nelson toe, waar onze huur auto in haar volle luxe staat te wachten. Een fijn weerzien voor Aif en Sanne vervolgens, om onze twee weken vakantie in te gaan luiden.

Nu eerst nog even hier in Clevedon genieten. Goed om weer wat nieuwste beginnen straks, maar missen ga ik het ook! Gek idee, nu basic kwa voorzieningen maar wel lekker mijn eigen plekje in de portacom, straks op zalen slapen met de luxe van voorzieningen. Elk voordeel heeft zn nadeel dus! Deze week nog even veel onkruid weghakken om Debbie verder te helpen. Samen gaan we zaterdag dan toch echt, durf het bijna niet te zeggen, paardrijden! Dit bij vrienden van Debbie die in de buurt wonen.

Lieve allemaal, hoop dat alles goed met jullie gaat in het koude en natte Nederland! Wees gerust, jullie zullen straks bruiner zijn dan ik gezien mij kleurtje alweer vervaagd zal zijn;)

Veel liefs Lieke

1. Loes:
    28 januari 2015
    Super leuk lieke, lekker genieten!!